Apple telah menguji iPad 3 skrin komponen HD

Apple telah menguji iPad 3 skrin komponen HD

Salam..post kedua hari ni..artikel dipetik dari Web Apple..iaitu Apple telah menguji iPad 3 skrin komponen HD
Apple sudah menguji komponen baru skrin baru, yang lebih maju untuk 3 iPad. Menurut laporan yang dibentangkan pada 9 - 5Mac , skrin baru akan kepada definisi yang lebih tinggi daripada iPad dan iPad2.

Ia dianggap sebagai skrin definisi tinggi, kerana ia mempunyai 2048 x1536 pixels dan HD penuh bermula dari 1920 x 1080 piksel.

Sehingga kini, ia hanya khabar angin bahawa Apple menguji komponen generasi masa depan iPad, tetapi kini ia disahkan. AAPL sudah menguji skrin definisi baru yang tinggi pada iPad 3 yang dijangka akan dikeluarkan semasa musim luruh tahun ini. Skrin yang dibekalkan oleh Samsung dan LG.


Korea Times melaporkan resolusi skrin baru. IPad 3 yang akan datang  akan menampilkan paparan yang lebih baik untuk menyokong grafik lanjutan quad (QXGA), resolusi paparan 2048 × 1536 pixels dengan nisbah aspek 4:3 untuk memberikan definisi tinggi penuh (HD) pengalaman menonton," laporan negeri-negeri dan menambah bahawa projek itu mempunyai kesan penguatkuasaan di antara Apple dan kedua-dua pembekal utama: Samsung dan LG: "tawaran yang pasti akan berlaku akan memastikan bahawa Samsung dan LG terus menjadi pembekal terbesar skrin rata kepada Apple untuk masa hadapan . Samsung dan LG adalah dua daripada beberapa pembuat  skrin LCD yang sangat maju.


Butir-butir mengenai ujian Apple Inc. 'S peranti baru masih andaian kerana tiada seorang pun daripada mereka dapat mengesahkan. Dan ini adalah perkara biasa untuk Apple, sebuah syarikat yang suka (dan telah) menyimpan rahsia langkah-langkah pembangunan produk masa depan mereka. Walau bagaimanapun, jika khabar angin adalah benar, maka iPad akan datang akan mempunyai skrin dengan 280 pixel per inci, yang dua kali ganda resolusi daripada iPad dan iPad 2. Ini boleh membawa kepada pemasaran iPad 3 sebagai peranti display Retina, sama seperti iPhone 4.



Tag : iPad
0 Comments for "Apple telah menguji iPad 3 skrin komponen HD"

Back To Top