Apakah 6 produk Apple yang gagal?

Apakah 6 produk Apple yang gagal?

Salam. Entri hari ini nak story pulak apakah 6 produk Apple yang gagal?

Tak semua produk yang ternama akan berjaya semuanya, begitu pula Apple.  Dalam banyak-banyak inovasinya yang mengubah gadjet yang terbaik di dunia, ada beberapa teknologi yang dibuat kurang dapat perhatian dipasaran antarabangsa,  diantaranya ialah:

Apple III (1981) - Apple II sangat popular, namun produk ini nampaknya kurang laku dipasaran kerana hardware nya yang kurang dapat disesuaikan,  dan juga disebabkan dengan kehadiran PC baru dari IBM.

Lisa (1983) - Lisa merupakan komputer komersial pertama yang  dengan harga $9.995, namun begitu Macintosh muncuk, pembeli telah berubah haluan..

Puck Mouse (1998) - Mouse ini tampaknya berukuran terlalu kecil sehingga menyukarkan pengguna.

The Cube (2000) - Walaupun memiliki reka bentuk luar yang bagus, namun  harga dengan ciri-cirinya yang tidak berbaloi menjadikan komputer ini kurang laku di pasaran dibandingkan dengan iMac

iTunes Phone (2005) - inilah handphone pertama Apple, yang bekerja sama dengan Motorola Inc untuk melancarkan versi ROKR. Kekurangannya adalah kemampuan untuk menyimpan 100 lagu juga melambatkan proses transfer lagu-lagu dan pengguna tidak boleh edit lagu.

Apple TV (2007) - Ini merupakan produk yang menghubungkan TV dan Mac di rumah yang dikawal  melalui sebuah remote yang kecil. Kekurangannya adalah harga yang mahal serta kualiti film yang dibeli dari iTunes terlalu rendah untuk HDTV. Tahun 2010, Apple memperbaikinya dengan menambahkan function  dengan sambungan ke internet.


Tag : Apple
0 Comments for "Apakah 6 produk Apple yang gagal?"

Back To Top